سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش

‌2008، سال تولد ابرقدرتی جدید

" در حالی که بیشتر کشورهای جهان در افت و رکود اقتصادی سیر می‌کنند، جدیدترین ابرقدرت اقتصادی جهان در حال قدم گذاشتن در عرصه‌ی تجارت جهانی است. چین برنامه‌ریزی کرده است تا سال ‌2008 سال معرفی این کشور به عنوان غول اقتصادی جهان باشد. چین قصد دارد با قدرت نمایی‌های اقتصادی در بازار جهانی، میزان <> بی‌سابقه مصرف داخلی و هم چنین ‌20 میلیارد پوند درآمد حاصله از برگزاری رقابت‌های المپیک در این کشور، به این مهم نائل شود ."

به گزارش ایسنا روزنامه‌ی ایندیپندنت در گزارشی نوشته است: "چین، پرجمعیت‌ترین کشور جهان، ‌12 ماه آینده را توسط حزب حاکمی که توانسته در طول سه دهه اخیر این کشور را از یکی از فقیر‌ترین کشورهای قرن بیستم به سومین قدرت اقتصادی دنیا تبدیل کند، آغاز خواهد کرد. حزب حاکم چین به منزله موتور رشد اقتصادی این کشور است .

چین هم‌چنین پیش بینی کرده است در بازهای المپیک که در ماه آگوست ‌2008 برگزار می‌شود بیشترین تعداد مدال را کسب کند. دولت چین برای <>
برگزاری این مسابقات اهمیت ویژه‌ای قائل است
."

این گزارش می‌افزاید: "هم‌زمان با قدرتمند‌تر شدن دولت چین و افزایش تاثیرگذاری‌های خارجی این کشور، بسیاری نگران برگزاری رقابت‌های المپیک در این کشور هستند البته سال ‌2008 سال موش است، در فرهنگ عامه چین موش حیوانی است که نماد حفاظت از پیشرفت و رونق است.

انگلیس کشوری خواهد بود که در آینده‌ای نزدیک قدرت حیرت انگیز این ابرقدرت نوظهور را به طور کامل احساس خواهد کرد. بانک‌های دولتی چین حدود ‌33/1 تریلیون دلار (‌670 میلیارد پوند) از ذخایر ارزی خود را در بازارهای اقتصادی لندن سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

چین تصمیم گرفته است که انگلیس بعد از هنگ کنگ <>
دومین مقصد برای پذیرش مبالغ هنگفت سرمایه‌گذاری باشد.

انگلیس تا به حال اعلام کرده است که پذیرای سرمایه‌گذاری‌های چین تا سقف ‌45 میلیارد پوند است."

روزنامه‌ی انگلیسی ایندیپندنت افزوده است: "در محافل اقتصادی صحبت از این است که به زودی بر چسب ساخت چین (Made in China) بر روی اجناس به جمله به سفارش چین (Own by China) تبدیل شود. البته بعضی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از نگرانی‌هایی در مورد واگذاری دارایی‌های هنگفت در اختیار سازمان‌های کشوری است که بخش‌های اقتصادی آن از رشد قابل توجهی برخوردار نبوده‌اند <>
.

هم زمان با تلاش‌های دولت چین به منظور بهره‌وری از اقتصاد شکوفای این کشور در راستای افزایش نرخ ارز و کاهش شکاف‌های تجاری و بحبوحه‌ فشارهای وارده از سوی واشنگتن و بروکسل، مازاد تجاری چین با دیگر کشورهای دنیا از ‌130 میلیارد پوند در سال ‌2007 به ‌145 میلیارد پوند در سال ‌2008 افزایش خواهد یافت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط 86/10/30:: 10:58 صبح     |     () نظر