سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش

قتل بوتو و برطرفى منصور داد الله  چرا همزمان بوده است!

 

کابل -  11 جدى

 

زمانى هنرى کسنجر وزیر خارج? اسبق ایالات متحد? امریکا گفته بود که اگر دشمن امریکا باشى ،امکان رهایى ات موجود است و اگر دوست امریکا باشى، امکان رهایى ات موجود نیست.

طورى که در این مورد دیپلومات عربى اى میگوید: گر تو مخالفت امریکا را نمایى ، ترا امریکا به قیمت گزاف خواهد فروخت و اگر رفیقش باشى، ترا مفت میفروشد.

زمانى که  بى نظیر بوتو  صدراعظم پیشین و رهبر حزب مردم و نصیر الله بابر وزیر داخل? سابق پاکستان توطئه بزرگ امریکا را با  ایجاد تحریک طالبان در منطقه پیاده نمودند، آنها به دوستى امریکا در همان وقت دست یافتند، ولى زمانى که از اریک? قدرت افتیدند و امریکا یار و دوست جدید جنرال  پرویز مشرف رئیس جمهور پاکستان را یافت، بوتو را مفت فروخت و مفت فروشى بوتو عوامل ذیل دارد.

زمانى که انگلستان ٍ از استراتیژى بسیار بزرگ امریکا جهت بدست آوردن منافع سترگ از منطقه آگاهى حاصل کرد، پله طرفدارى اش از امریکا به طرف اتحادی? اروپا و نیروهایش در آیساف و ناتو سنگینى  نمود.

انگلستان از طریق دفتر سیاسى م.م در افغانستان سعى نمود تا ابتکار عملى را در دست  گیرد تا از طریق حلق? مهم نظامى منصور داد الله برادر ملا داد الله (قوماندان نظامى طالبان که سال پارمیلادى در عملیات ائتلاف در هلمند کشته شد) روابطى داشته باشد تا بتواند یک مهره دست اول داشته و بعضى اوقات از وى کار بگیرد و هم مهره بزرگ بوتو  را تشویق نمود.

تا   دموکراسى از دست رفته در پاکستان را که عامل آن گویا پرویز مشرف است، دوباره اعاده نماید، بى خبر از اینکه ریشه هاى روابط مشرف با امریکا بسیار قوى و هم چنان ملا محمد عمر رهبر طالبان بار ها قویتر نسبت به منصور داد الله بوده است.

ضمناً عملکردهاى خارجیان دیگر چون جک ا د یما و غیره سابقه بیشتر داشته است

بر میگردیم به سابق? تمایل این موضوع ! در حدود چند ماه قبل یوناما اصرار مى ورزید که یگانه راه رسیدن به صلح در افغانستان باز نمودن دریچ? مصالحه با طالبان است که این اظهارات عکس العمل شدید مقامات وزارت خارجه و حتى بعضىحلقه هاى پارلمانى افغانستان را بر انگیخت.

ولى وزارت خارج? افغانستان از اظهارات خود معذرت خواست و آنرا سوء تفاهم یا مس اندرستند خواند.

ولى بعضى ازوکلاى پارلمان  به موقف خود باقى ماندند و این عمل یوناما را مداخله در امور داخلى افغانستان خواند. اکنون مى پردازیم به استراتیژى طویل المدت امریکا در منطقه و تقابل اندکى که از انگلستان در این مورد  پیدا شده .

امریکا در  استراتیژى دراز مدت در منطقه میخواهدبه اهداف ذیل نایل گردد .

به وجود آمدن تغیرات جیوپولتیک و تجزی? قوت متحد اکسترمیست اسلامى یا بنیاد گرایى که درمنطقه فعالیت دارد.

بوجود آوردن بلوچستان آزاد یا فرى بلوچستان که در ترکیب آن بلوچ هاى افغانستان ، ایران و پاکستان موجود خواهند بود.

ظهور یک کردستان دموکرات که در آن کُرد هاى ایران، ترکیه و عراق زنده گى کنند.

به وجود آمدن کشمیر واحد شامل کمشیر اشغالى و کشمیر پاکستان و خاتمه دادن به بنیادگرایان کشمیر.

به وجود آمدن پشتونستان از پشتونهاى قبایل و قسمت شرقى افغانستان محدود ساختن پاکستان بیناد گرا به دو ایالت سند و پنجاب (هر?اه ضعیفش ساختى،آنوقت آسان سرکوب میشود) زیرا ایالت بلوچستان ملحق به فرى بلوچستان  میگردد و ایالت سرحد هم به پشتونستان مى پیوندد.

بوجود آمدن کشمیر هم دوستى هند را با امریکا بیشتر ساخته  و پروژ? پایپ لاین دولت آباد الى بنکاک بهتر عملى خواهد شد.

ایجاد اختلاف بیشتر از طریق اسامه بین سنى ها و اهل تشیع  عراق(بیانی? اخیر اسامه درینمورد قابل مداقه است).

 استعمال ملا عمر و طالبان علیه بنیاد گرایان و تنظیم هاى اسلامى که در جبه? متحد شمال به طرفدارى روسیه در افغانستان فعالیت مینمایند.

طورى که قبلاً گفتیم که انگلیس میخواست در ایجاد رابطه با منصور داد الله پیشى  نماید

همچنان با مهر? بزرگى که بوتو بود در اعاده دموکراسى در پاکستان پیشى نمایدولى مهره هاى امریکا( مشرف و بن لادن)  سر بوتو را خورد و فوقیت مهره هاى امریکا ثابت شد.

مهره قبلى انگلیس که در هلمند انجنیر داود بود قبلاً توسط اسد الله وفا والى هلمند از عرصه برداشته شد.

اکنون مى پردازیم به سابقه مهره بازى ها، زمانى که از پدر بى نظیر بوتو( ذوالفقار على بوتو) بوى توده اى بمشام میرسیدو براى منافع امریکا در منطقه   خطر بود او  را توسط جنرال اکسترمیست ضیاء الحق اعدام نمود و قتى اجل ضیاء الحق در اندکى سرکشى پوره شد او را با سفیر خود یکجا در سانح? هوایى با انفجار کریت ام در فضا  از بین برد.

براى امریکا دوستانش حیثیت ساجق را دارد تا زمانى که طعم  شیرین دارد برایش گواراست

وقتى که  شیرینى خود را از دست داد و طفاله شد آنرا تُف نموده ، دور مى اندازد، ولى اسامه هنوز ساجق درست است، زیرا اسامه در زمان جنگ سرد در منطقه ساجق شیک بود ولى حالا به ببل گم تبدیل شده است.

کنون که انگلیس امریکا را در چهر? عظیم نیوکلونلیزم در منطقه یافت با زرنگى که دارد هم رفاقت این چهره را نمى خواهد از دست بدهد و هم روا دارى ندارد که امریکا (میم زرما ?ول زما) باشد.

  مهره تروریستى قتل بوتوآنقدر زرنگ بود که از یکطرف نا باورى عظیم بین مردم پاکستان و مشرف و بین احزاب بزرگ پاکستان و مشرف را ایجاد کرد و ضمناً بوتو را از بین برد.

طورى که در عین عمل تروریستى در بغلان افغانستان ناباورى بین پارلمان و دولت افغانستان و مردم و دولت افغانستان را ایجاد نمود ودر  قضیه ترور بغلان نیز فیر شده بود و هم انفجار.

هم چنان طورى که امنیت مکمل بوتو گرفته نشده بود، به عین شکل امنیت مکمل هیئت پارلمانى نیز گرفته نشده بود.

این واضح مى سازد که طرح این دو ترور سیاسى از طرف یک مرجع ریخته شده است.

در اوایل آوردن نیروهاى ائتلاف به منطقه جهت مبارزه با تروریست ها ، آنها میگفتند که به اندازه دو انچ هم دشمن از ما مخفى مانده نمى تواند ، اکنون چه شد که اسامه و ملا عمر به آن قد دومتره اش در همین منطقه فعالیت دارند و ائتلاف آنها را نمى بیند.

                                                                 عبدالرووف لیوال حسین خیل

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط 86/10/18:: 8:43 عصر     |     () نظر