سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش

پیشرفته ترین اسلحه دیجیتال دنیا

اسلحه هوشمند

مطمئنا بارها در اخبار پرونده های جنایی یا فیلم های سینمایی با این مسئله روبه رو شده اید که نبود جزئیات کافی از صحنه جرم روند پیشرفت پرونده را مختل کرده است. در بسیاری از مواردی این چنینی اطلاعات به دست آمده دقیق نبوده و کارشناس ها به درستی متوجه این موضوع نمی شوند که درگیری مسلحانه در صحنه جرم به چه شکلی دنبال شده است. حتی هستند مواردی که در آن پلیس یا نیروی نظامی بنا به دلایل مختلف اطلاعات درستی از نحوه تیراندازی ارائه نکرده و پرونده را وارد مسیری کاملا اشتباه می کند.

http://sefidak.com/images/pic-all/3/w10.jpgپیشرفته ترین اسلحه دیجیتال دنیا + عکس

در همین راستا گروهی به نام یاردارم حس گری را طراحی کرده اند که با قرار گرفتن در اسلحه می تواند اطلاعات دقیقی از نحوه تیراندازی، زمان و مکان آن را به مرکزهای تعیین شده ارائه کند. فناوری که اگر به شکلی گسترده در اختیار پلیس یا نیروی نظامی قرار گیرد، راه گشای بسیاری از پرونده های پیچیده می شود.

1 طبق اطلاعات به دست آمده از سوی یاردارم، به نظر میرسد حس گر طراحی شده در بخش پشتی خشاب اسلحه قرار گرفته و تمام اطلاعات و جزئیات موقعیتی آن را به مرکزهای تعیین شده مخابره می کند. حس گر یاردارم این قابلیت را در اختیار دارد که در هر اسلحه ای قرار گیرد. یک فرستنده بلوتوث در این حس گر قرار گرفته که به تلفن همراه فرد مورد نظر متصل می شود. در ادامه اطلاعات مورد نیاز از طریق تلفن همراه به مراکز مختلفی هم چون پایگاه های نظامی یا مرکز پلیس انتقال پیدا می کند. مسئولین یاردارم در همین راستا توضیح داده اند که این فناوری جدید دارای حس گرهای مغناطیسی، سرعتی و حرکت شناسی است. همین موضوع باعث شده تا حتی در صورت بیرون آمدن اسلحه از غلاف مرکز با خبر شده و در ادامه اطلاعات مورد نیاز را ذخیره کند.

2 وجود حس گرهای چندگانه در یاردارم این امکان را به وجود آورده که مرکز اطلاعاتی مورد نظر که به صورت ابری فعال است، تمامی جزئیات مورد نیاز همچون حرکت در سه محور، زاویه دقیق اسلحه و حتی تعداد و زمان شلیک را ذخیره کند. در ادامه اظهارات پلیس یا نیروی نظامی با توجه به اطلاعاتی که از حس گر یاردارم به دست آمده، تطبیق داده شده و به صورت رسمی ثبت می شوند. هر چند امکان قرار گرفتن این فناوری نوین در تمامی اسلحه ها وجود ندارد اما با این حال می تواند بخشی از اطلاعات پرونده های جنایی را تکمیل و با جزئیات دقیق تر در اختیار مراجع قضایی قرار دهد. در کنار توضیحات اشاره شده باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که یاردارم تنها در راستای دریافت جزئیات درگیری به کار نمی رود. سیستم طراحی شده توسط گروه سازنده این قابلیت را نیز در اختیار دارد که با شروع هر درگیری مسلحانه تمامی نیروهای پلیس حاضر در منطقه را از طریق تلفن هوشمند یا تبلت با خبر کند. به نوعی می توان گفت درخواست نیروی پشتیبانی تا حدودی بی معنی شده و این فرایند به صورت کاملا خودکار انجام میشود.

3 در گذشته شرکت یاردارم فناوری را طراحی کرده بود که طی آن مراکز نظامی این قابلیت را در اختیار داشتند که اسلحه های خود را از حالت فعال خارج کرده و عملا امکان شلیک با آن را از نیروی نظامی بگیرند. بعد از معرفی این فناوری تعداد زیادی از ارتش های خصوصی نسبت به قابلیت اشاره شده جبهه گرفته و عملا آن را از دید تولید کنندگان اسلحه خارج کردند. حال به نظر می رسد یاردارم قصد دارد با تولید حس گر جدید نه تنها ارتش های خصوصی را به استفاده از آن جذب کند بلکه در ادامه مراکز پلیس را به یکی از مشتری های اصلی خود تبدیل کند. مسئله ای که احتملا مخالفت با آن از سوی نیروهای نظامی و پلیس وجود دارد. تاکنون بسیاری از جرایم پلیس به خصوص در آمریکای شمالی توسط گزارش های غلط پوشانده شده اما باید دید با استفاده از این حس گر باز هم شاهد چنین مواردی خواهیم بود .i

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط 95/1/22:: 6:18 عصر     |     () نظر