سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش

بالون های بزرگ امریکایی ها در افغانستان

cover 

حقیقتی  راکه باید بدانیم.

 مردم ما چندان آگاهی لازم از کارآیی این بالون های بزرگ و غول پیکر ندارند. بعضی ها می گویند در این بالون ها کمره های قوی جاسوسی کار گذاشته شده و بعضی ها هم می گویند برای هوا پیما های خود سیستم مسیر یاب (Radar) را فعال کرده اند.

اما واقعاً وظیف? اصلی این بالون ها چیست؟

نام نظامی این بالون ها (JLENS) است که بنام ایروستت (Aerostat) نیز شناخته میشود.

JLENS= Joint Attack Cruise Missile Defense Elevated Netted Sensor System

003.jpg

این بالون های مملو از هیلیم تقریباً ده هزار فت که 3048 متر میشود در هوا شناور میشوند. هر بالون یا کشتی هوایی مجهز با سیستم رادار قوی، مرکز استقرار طنابی متحرک، وسائل کمکی زمینی، و سیستم پردازش و معلوماتی میباشد. این سیستم برای دفع تهدید های هواپیماها، موشک های دوربرد، هوا پیماهای بدون سرنشین، موشک های تکتیکی بلستیک، اهداف زمینی، و راکت های بزرگ طراحی شده است. ساحه پوشش نظارت این کشتی های هوایی به اندازه یک ایالت امریکا است. نقط? شگفت انگیز، بسیار جالب و باور نکردنی اینست که هزینه ساخت این بالون ها به سه میلیارد دالر امریکایی میرسد؛ بله سه ملیارد دالر ($3،000،000،000).

001.jpg

قبل از اینکه به جواب سوالها بپردازیم، می خواهم در مورد نظر های مختلف مردم چند کلمه بنویسم. فرضاً این بالون ها به حیث رادار های مسیر یاب برای تنظیم سفرهای هواپیما ها استفاده میشود، پس چرا در کشور های دیگر که فرودگاه های به مراتب بزرگتر و پیشرفته تر از افغانستان دارند، از این بالون ها استفاده نمی شود؟

در بار? اینکه آیا در این بالون ها کمره نصب شده است و یا خیر؟ جواب بله است، اما از این کمره ها برای شناسایی مهاجمان استفاده نمیشود، چون در تمام این سال ها امریکایی ها حتا از یک حمله در کابل جلوگیری نکردند؛ حتی در روزی که به سفارت امریکا و مرکز CIA در کابل حمله شد.

اول میرویم به سیستم نظارت بصری این سیستم در شهر و قصبات افغانستان.

 موجودیت چنین دستگاه ها که قابلیت نظارت بصرئ خانه ها، املاک شخصی و زندگی شخصی مردم افغانستان را دارا میباشد از نظر قانون اساسی افغانستان، غیر قانونی است. چنانچه حق محرمیت به حیث حقوق اساسی اطباع افغانستان در قانون اساسی تذکر یافته است. نظارت بصری زندگی شخصی مردم تجاوز به محرمیت شناخته میشود.

21935643414_0aa9b51b06_h.jpg

این دستگاه ها برای ردیابی موشک های دوربرد (Cruise Missile) استفاده می شود. این دستگاه ها قابلیت نظارت بیست و چهار ساعت? موشک ها، تانک ها، هواپیما ها و هلیکوپتر های دشمن را در فاصله 340 مایلی دارا میباشد. این دستگاه ها اطلاعات جمع آوری شده را به سیستم مرکز نظامی اپراسیون انتقال میدهد تا متخصصین نظامی توسط سیستم های زد موشکی (Anti-Missile System ) که مدل پیشرفته امریکایی آن (Patriot) نام دارد، بتوانند موشک های دشمن را قبل از رسیدن به هدفش دفع کنند.

002.jpg

مقصد امریکا از نصب این دستگاه ها در افغانستان چیست؟ شاید فکر کنید امریکا این دستگاه ها را برای امنیت مردم ما نصب کرده است!! نه، در حقیقت نه تنها این دستگاه ها سبب امنیت در افغانستان نمی شود، بلکه می تواند سبب نابودی کشور عزیز ما افغانستان در شاخ به شاخ شدن های جهانی شود. اما چطور؟ سرمایه گذاری بزرگ امریکا بالای این سیستم ضد موشکی بخاطر نابود سازی حمله های موشک های دشمن بزرگ (روسیه و چین) و دیگر ممالک است. پس اگر فردا جنگ احتمالی بین "روسیه و چین" و امریکا به وقوع بپیوندد و روسیه یا چین افغانستان را هدف موشک های هسته ای خود قرار دهد، زیاد هم تعجب آور نباید باشد. در صورت چنین حمل? هسته ای، حتی اگر امریکا بتواند تمام موشک های روسیه را در هوا نابود کند، باز هم نیم مردم افغانستان در اثر تشعشعات یورانیوم جان خود را از دست خواهند داد. سوال دیگر، پس امریکا سیستم های ضد موشکی (Patriot) خود را که از آن بخواهد برای نابود کردن موشک های هسته ای چین و روسیه استفاده کند، در کجا میتواند پنهان کرده باشد؟ جواب ساده است؛ کوه های افغانستان! امریکا موشک های خود را در کوه های مرتفع افغانستان نصب و پنهان کرده میتواند.

پس حالا میتوان حدس زد که چرا این بالون ها را نه تنها در کابل بلکه در اکثر ولایات می بینیم. با توجه به مطالبی که ارائه شد به سادگی می توانیم به این نتیجه برسیم که افغانستان بیشتر به حیث یک دیوار دفاعی و یک برج نظارتی برای امریکا عمل می کند تا یک متحد سیاسی.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط 95/3/16:: 10:41 صبح     |     () نظر