سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش

 شکار عقاب

تاریخ: 15/جدی/94
  منبع: مشرق لحظه دیدنی شکار عقاب + عکس

عکسی دیدنی از عکاس حیات وحش فنلادی(Igor Shilokhvost ) از لحظه شکار دو ماهی توسط یک عقاب

عکس ‏انجمن محققین  ولایت فراه‏

 عناب فراه

صادرات بی پیشینه عناب فراه به کشورهای هند و پاکستان

تولید عناب در ولایت فراه نسبت به سال گذشته، رشد قابل ملاحظه نموده است. بر اساس معلومات ریاست زراعت فراه سال گذشته مقدار محصولات عناب در این ولایت حدود 960 تن بود و امسال این رقم به بیش از 1187 تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار «مجله افق» عناب از پیداوار مهم با ارزش ولایت فراه بوده که از زمانهای بسیار قدیم در این ولایت وجود داشته است.

مرکز اصلی تولید عناب در قسمتهای از ولسوالی پشت رود، ولسوالی انار دره، قریه جات حومه مرکز فراه و پشت کوه قلعه کاه بوده ولی فعلا در تمام ولسوالیها و قریه جات این ولایت بصورت گسترده کشت می گردد.

اداره زراعت فراه اعلان کرده است براساس گزارش کارمندان این اداره ،مساحت تحت کشت این محصول از 800 به 950 هکتار افزایش یافته است.

سال گذشته، پروژه احداث و گسترش باغهای عناب در ولسوالی پشت کوه قلعه کاه و مرکز ولایت فراه توسط ریاست زراعت، آبیاری ومالداری به کمک مالی دفتر UNODC با هزینه 70?000 دالر امریکای تطبیق گردید و به تعداد 100 باغ عناب در ولسوالی پشت کوه قلعه کاه و مرکز فراه به میان آورده شد.

همچنان تحت پروژه گسترش باغهای عناب، توسط کارمندان مجرب و مسلکی ریاست زراعت ، برای 200 نفر باغدار فراه آموزشهای فنی وتخنیکی ارایه گردیده است.

این محصول هم از لحاظ تجارتی حایز اهمیت بوده، او هم از لحاظ غذائی یکی از میوه های لذیذ و مفید به حساب می رود. همچنان از این میوه در ساخت داروهای طبی استفاده صورت می گیرد، و برای درمان بیماری هایی مانند شکر، چربی خون، ریزش مو، فشار خون و جهاز هاضمه مفید می باشد. میوه عناب هم به شکل تازه و هم به شکل خشک استفاده شده می تواند

علاوه بر این، میوه عناب دارای ارزش برتر اقتصادی بوده، مصارف تولید آن نسبت به سایر میوه جات کمتر و دارای شهرت خوب در بازارهای داخلی و بیرونی می باشد، که همه ساله مقدار زیاد آن به کشور های پاکستان، هندوستان و سایر کشور های دیگر صادر میگردد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط 94/10/20:: 5:20 عصر     |     () نظر