سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش

 انار 

انار را همه می شناسند و انار قندهاری کشور ما شهرت جهانی دارد.
  انار در تاریخچه هند:
روایت میکنند که یکی از مرتاض های هندی بنام کرشنا ناندا (Krishna Nanda) رمز معالجه کرم کدودانه را میدانست و نسخه خود بکسی باز نمیگفت. مردم از شهر ها و نواحی دور دست نزد او برای معالجه می آمدند. تکلیف دوری راه و خطر مسافرت بالاخره عده ای را واداشت تا رازش را کشف و نسخه اش را بدست آرند، مخفیانه در تلاش بر آمدند تا روزی مرتاض از خانه بیرون برآمد. و در پای درخت انار که گلهای قرمزی کرده بود نشست و دست بدعا برداشت پس از ختم دعا مقدار از گلهای سرخ قشنگ انار و قسمت از پوست درخت را چیده باخود بخانه برد.

انار افغانستان

 

شخصی از تعقیب کننده گان طور خدمتگار در خانه او باقی ماند تا انجام کار را بفهمد. ملاحظه کرد که پوست گلهای چیده را خشک و طور پودر ساخته نگهداشت تا آنکه انار درخت پخته شده قابل خوردن شد. مرتاض انار چندی چیده پوست و دانه های آن را خشک کرد آن را نیز پودر ساخته پودر اولی را به آن افزود، در بوتلی انداخت و مورد استعمال آن را در عقب بوتل نوشت باینصورت مردم نسخه مخفی او را آشکار ساختند و از آن مستفید شدند.
گل نر انار که بنام گلنار یاد میشود نسبت به گل ماده آن موثر تر ثابت شده ولی باید در وقتیکه نو از پندق باز میشود چیده و خشک کرده شود. انار بیدانه شیرین برای سینه و سرفه نافع است و انار ترش مزهء قندهاری برای کسانیکه جگر شان گرم است خیلی مفید میباشد.
انار سرشار از ویتامینهای (A. B. C. E) و دارای آهن و فلزات دیگر میباشد. آب انار دارای قند، تانن و یک ماده مفید بنام (کرمانانتین) که رنگ رخسار را باز و جگر را تداوی میکند و به نسبت داشتن ویتامین (A) در رشد اطفال مؤثر است.
ویتامین (B6- B1) آن درمان کننده اعصاب و ضد استفراغ خانم های حامله میباشد. خانم های بار دار اگر انار میخورند به رشد اطفال خود کمک نموده اند،
بهترین وقت خوردن انار صبح است.
انار شیرین زیاد کننده ادرار و تقویت کننده قوهء با است.
مضمضه و نگهداشتن انار ترش در دهن برفک (پخته شده گی دهن اطفال) را پاک و بیره ها را محکم میسازد.
انار شیرین تقویت کننده معده، جگر، دافع صفرا و درمان تب های صفراوی، یرقان و امراض جلدی میباشد. انار ترش برای مبتلایان زخم معده، روده و سرد مزاجان خوب نیست.
آب انار غم و غصه را تخفیف میدهد و جوشانده گل انار برای رفع خونریزی های بیره ها مفید است. پوست انار را در چرمگری و رنگ ریزی بکار برده و بهترین رنگ قالین است.

 

آلوبالو

 

از جمله میوه های مشهوریست که بیشتر در نواحی کابل و حصه های سرد کشور میروید.

 

تجزیه کیمیاوی آلوبالو:

 

املاح معدنی عبارت است از آهن، کلسیوم، فاسورس، کلور، گوگرد، منزیوم، سودیم، پوتاسیوم، جست، کوبالت. صد گرام آلوبالو هفتاد کالوری تولید میکند.

 

آلو بالو مقدار قابل ملاحظه کاروتن، ویتامین (B) ومقداری از ویتامین(C) نیز دارد. شیرینی آلوبالو از نوع لولوز است، مبتلایان دیابت (مرض قند) میتوانند از آن استفاده نمایند، زیرا علاوه بر اینکه برای این مرض مضر نیست مفید نیز میباشد.

 


 

آلوبالو

وقت خوردن آلوبالو بین دو غذاست ولی بعد از خوردن آن آب نوشیده نشود چه برای دستگاه هاضمه خوب نیست. این میوه اگر از طرف صبح خورده شود از چاقی میکاهد. کسانیکه از معده و روده شکایت دارند بهتر است آلوبالو را بصورت مربا یا کمپوت بخورند.

آلوبالو برای صفرا، قی و اسهال صفراوی درمان خوبی است.

چه کسان باید آلوبالو یخورند؟
کسانیکه بیماری روماتیزم و قلبی دارند و هم خانمهائیکه میخواهند رنگ درخشان و چهره زیبا داشته باشند زیرا آلوبالو خون را تصفیه میکند.

چوبک آلوبالو:
جوشاندهء چوبک آلوبالو بی اندازه ادرار آور است مقدار 30 گرام چوبک آلوبالو دریک لیتر آب برای ده دقیقه جوش داده شود و اگر ازین جوشانده مبتلایان مرض حبس البول، اختلال گرده و یا مثانه استفاده نمایند نتیجهء خوبی خواهند گرفت در طب عصری نیز برای ازدیاد ادرار نوشیدن جوشانده فوق را به مریضان توصیه مینمایند.

روغن خستهء آلوبالو:
برای رفع درد مفاصل روغن خستهء آلوبالو توصیه میشود، آلوبالو و گیلاس تقریباً دارای خواص مشترک اند.

  الو

در مملکت ما اقسام مختلف آلو پیدا میشود آلوی رسیده دارای رنگ زرد و نارس آن سبز میباشد که اولی شیرین و دومی ترش میباشد.
نوع دیگر آلوچه، آلوی بخارا، و آلوی سیاه است که به رنگ های سیاه، سبز و طعم ترش پیدا میشود.


آلــو



آلو مقدار زیاد قند، هیدروکاربن و آب دارد. آلوی سیاه و زرد سرشار از ویتامین های (A. B. C) قند و مواد نشایسته، آهن، کلسیوم، و فاسفور میباشد. آلوی تازه 76 کالوری و آلوی خشک 302 کالوری میدهد.
آلو دارای قند زیاد و هیدروکاربن بوده ازین رو برای بیماران روماتیزم، نقرس و تصلب عروق و ورم گرده ها غذای خوبیست، اما مریضان قند از خوردن آن لازم است خود داری نمایند.
  کمپوت آلوچه خشک داروی ممتاز برای رفع قبضیت میباشد کسانیکه جگرشان به زحمت کار میکند 10 الی 12 عدد آلوچه خشک را در بین آب یک الی دو ساعت بجوشانند و آب آن را در حالیکه گرم باشد دو الی سه مرتبه تبدیل و بعد قبل از غذا صرف نمایند.
اگر قبضیت مزمن باشد 8 عدد آلوچه خشک را مدت 12 ساعت بین آب تر نموده و مدت ده دقیقه جوش بدهید و در حال غلیان قدری لیمو به آن افزود نمائید و از طرف صبح و شب با یک یا دو عدد سیب رسیده بخورید.
خسته آلو و آلوچه کشنده کرم است، برگهای خشک آلو ادرار آور، ملین و دافع تب میباشد.

 بهی

بهی بهی دانه

تاریخچه بهی:

در یونان قدیم در جشن عروسی بهی تقسیم مینمودند، اولین قدمیکه عروس بخانه داماد میگذاشت باید بهی میخورد.
سقراط حکیم برای تب های شدید خوردن بهی را توصیه میکرد.

بهی بهی دانه

به مقدار وزن آب بهی بوره علاوه نموده بجوشانید تا بقوام شربت آید، خوردن آن در رفع ورم شدید امعا فوق العاده مفید است.

در نیم گیلاس آب بهی اگر دانه های کوبیده بهی اضافه گردد شیره ای بدست می آید که برای ورم سرمازدگی، سوختگی، ترکش دست، بواسیر های متورم استعمال میشود. شیره آن برای بسته کردن موها نیز بکار میرود.

اگر 30 گرام شکوفه تازه و یا خشک بهی را در یک لیتر آب دم داده به کسانیکه سرفه دارد داده شود معالجه میشود. اگر این دم داده با عرق شکوفه نارنج مخلوط شود و به آنانیکه خواب ندارند داده شود بخواب عمیق فرو میروند.

برای رفع چین خوردگی پوست رو بهی را کمی در عرق شگوفه نارنج تر نموده و به آن صورت خود را مالش دهید.

چند عدد بهی را پارچه پارچه نموده در قدری آب جوش داده بعد به اندازه وزن آن بوره افزود گردد و دوباره جوش داده شود تا بقوام آید این مربای که بدست می آید خوردن آن برای ترشی خون خیلی مفید است.

مربای بهی برای مسلولین و تمام کسانیکه به اختلالات ریوی مبتلا هستند و همچنین کسانیکه، به بیماریهای روده و یا بواسیر مبتلا هستند فوق العاده مفید است.
بهی دارای ویتامین (A) است، این ویتامین مخصوص تجدید جوانی میباشد همچنین ویتامین (B) در تعادل اعصاب نقش بزرگی را بازی میکند.

اگر سه یا چهار عدد بهی را قطعه قطعه کنید 20 الی 30 دقیقه در یک لیتر آب جوش دهید، جوشاندهء ای که بدست می آید برای معده و روده ها فوق العاده مفید است.
از آب بهی شربت مطبوع تهیه میشود که بعنوان مدوای اسهال اطفال بکار میرود.

بهیدانه:

لعاب بهیدانه برای نرم کردن سینه و علاج سرفه مشهور است برعلاوه معده را نرم، سرفه خشک را آسان، خارش گلو را کم میکند. حرارت معده و تب را تسکین داده سوزش دهن و زبان را درمان و قبضیت را برطرف میکند.

لعاب بهیدانه جهت آفتاب زدگی، رفع ضرر تابش آفتاب مفید است شناوران اگر قبل از شنا وجود خود را به لعاب بهیدانه مالش دهند از شر آفتاب زده گی محفوظ می مانند. جویدن بهیدانه کندی دندان را رفع میکند.


درخت بهی

مقدار خوراک بهیدانه 10 گرام و لعاب بهیدانه 50 گرام میباشد.
بهیدانه را در فرانسوی (Pépin de coing) میگویند از یکصد گرام بهیدانه 20 گرام لعاب خشک آن بدست می آید.

یک قاشق بهیدانه را دریک پیاله آب تر نموده فردای آن را از صافه بگذرانید آب غلیظی که بدست می آید اگر بروی ترکشهای دست و لب، پستان، سوختگی پوست چند روز متواتر مالش داده شود رفع میشود.

40 الی 50 گرام (تقریباً یک مشت) برگ تازه بهی را دریک لیتر آب جوش داده 20 الی 25 دقیقه دم دهید و صاف کنید بعد توسط بوره یا عسل شیرین سازید، اگر از محلول فوق الی دو قاشق نوشیده شود برای بیخوابی عصبانیت و سرفه مفید ثابت میشود.

چهار گرام بهیدانه را بداخل 120 سی سی آب جوش که سرد شده باشد انداخته آنقدر بهم زده شود که مانند سفیدی تخم سفید گردد اگر محلول مذکور در معالجه ترشحات سفید خانم ها طور شست و شو ذریعه انژکسیون مخصوص بکار برده شود نتیجه مثبت میدهد.

   سیب

سیب سرشار از ویتامین های (A. B. C) مواد چربی، تانین، اسید مالیک و سلولوز میباشد، و هم املاح معدنی مانند آهن، کلسیوم، فاسفور، منیزیم، پوتاسیوم، وسلیس را داراست. خوشبختانه انواع مختلف سیب در افغانستان بوفرت پیدا میشود.
سیب از جمله میوه های طبی است که عضلات و اعصاب را غذا میدهد و دهن را ضد عفونی میکند. به مریضان درد مفاصل، روماتیزم مزمن، نقرس، تب خال، چاقی، امراض ریوی و کبدی خوردن سیب بیشتر توصیه میشود.


  سیب سنگ کیسه صفرا و گرده ها را حل میکند.


اگر صبح در ناشتا یکدانه سیب بخورید گویا بهترین داروی تصفیه خون را مصرف کرده اید سیب نقش بزرگی در تغذیه بدن و معالجه بیماریها دارد.


برای معالجه درد های قلنج و گرده باید هر روز مقدار جوشانده سیب صرف کنید.


برای معالجه تورم ریه ها و روده ها و درد های روماتیزم بین جوشانده سیب قدری شیرین بویه بیندازید.


سیب دارای فاسفور بوده سلسله اعصاب را تقوقه، کار فکری را تحریک و انسان را مستعد خواب میسازد.


خوردن سیب با پوست آن مفاد بیشتر دارد، شربت سیب برای معالجه زکام و سیاه سرفه مفید است.
طرزتهیه شربت سیب:
چهار عدد سیب پوست شده را با یک مشت کشمش و (15) گرام عناب در یک لیتر آب بیندازید، مدت یک ساعت جوش داده صاف نمائید و یکصدو پنجاه گرام بوره به آن افزود نموده حرارت دهید تا بقوام شربت آید.
seb سیب

برای معالجه زخم های شدید یک عدد سیب را بکوبید و در آب خودش بپذید سپس بالای زخم بگذارید. مخلوط آب سیب با روغن زیتون نیز این خاصیت را دارد. برای رفع انواع چشم دردیها یک عدد سیب سرخ را پوست کرده به آب بپذید و به شکل ضماد بالای چشم بگذارید. اگر قدر شیر به آن افزود شود نتیجه بهتر میدهد.
برای معالجه جرب یک عدد سیب را دو قسمت نموده خسته و مغز آن را بر آورید در بین سلفر پر کنید، با نخ بسته زیر خاکستر نمائید تا پخته شود بعد آن را به قسم حلوا در آورده بالای زخم های مریض بگذارید. 30 گرام شگوفه تازه یا خشک سیب را بداخل یک لیتر آب مانند چای دم کرده بنوشید، انواع سرفه را درمان میکند. سیب برای مبتلایان مرض قند مضر نبوده خوردن سیب استفراغ را رفع، قلب و دماغ را تقویه، خفقان و نفس تنگی را برطرف نموده و برای جگر مؤثر است. یک قاشق آب سیب مسکن گزیدگی عقرب و زنبور میباشد که در موقع گزیدن در محل گزیدگی مالش و گذارده شود.
روستائیان تجربه کار در موقع سرمازدگی مدت سه روز جز سیب غذای دیگری نمیخورند، بهبود قابل ملاحظه ای حاصل مینمایند. برای آرامی اطفال حلوای سیب هم دوا و هم غذاست. اگر از بیخوابی رنج میبرید قبل از رفتن به بستر سیب و آب سیب بخورید خواب آرامی خواهید داشت.
سیب ترش دارای اسیدمالیک بوده برای رفع غلبه صفرا و غلیان خون بسیار مفید است، هرگاه آب سیب ترش بدون شیرینی بقوام آورده شود برای درمان امراض صفراوی و سنگ کیسه صفرا مفید است.
معالجه تب خال توسط سیب:
دو یا سه عدد سیب را بدون آنکه پوست کنید قطعه قطعه نموده در آب سرد تر کنید بعد 15 دقیقه جوش داده برای 8 دقیقه دم دهید، اگر از دم داده مذکور هر روز بعد از غذا دو پیاله خورده شود تب خال پس از چند روز از بین میرود.
معالجه چربی خون (کلوسترین) با سیب:
50 گرام پوست خشک سیب را چون چای دم داده روزانه سه پیاله از آن بنوشید برای کم نمودن چربی خون (کلوسترین) مفید ثابت میشود.
معالجه سرفه مزمن با سیب:
نوشیدن دم کرده سیب یک پیاله بعد از غذا برای رفع سرفه های مزمن و زکام خیلی مفید است.
تسکین درد نقرس با سیب:
نوشیدن مقدار یک پیاله دم کرده پوست سیب صبح و شام درد نقرس را تخفیف میدهد. دم کرده برگ چهارمغز و گل گاوزبان نیز مفید است.
پوست کردن سیب:
اگر خواسته باشید از سیب مربا تهیه کنید سیب ها را برای یک دقیقه در آب جوش داده بیرون آرید پوست سیب به اسانی جدا شده مقداریکه باثر پوست کردن با چاقو ضایع میشود صرفه میگردد.

  انگور

انگور را در عربی عِنَب گویند. مملکت ما از نگاه لذت و نوعیت انگور شهرت جهانی دارد تقریباً (72) نوع انگور پیدا میشود و از جمله اقلام صادراتی ما است.
تاریخچه انـگور:
انگور را از زمانه های قدیم میشناختند و از مزایای آن آگاه بودند.
سقراط حکیم یونانی، در قرن پنجم و چهارم قبل از میلاد میزیست، در آن وقت برگ تاک انگور را برای معالجه امراض قلب، کبد، معده ورم زخمها توصیه میکرد. دیسکورید حکیم در قرن اول میلادی، از برگ های تاک برای درمان خونریزی و خلط خون استفاده میکرد.
در برگ انگور، تانن، سکاروز، لولوز، اینوزیت، نشایسته، کلوسترین، کاروتن و اسید های گوناگون موجود است .
هسته انگور دارای اسیدوینیک، اسید مالیک، اسیداکرالیک و غیره میباشد.
انگور رسیده سرشار از ویتامین های (A. B. C) میباشد.
یک کیلوگرام انگور یکصد الی یکصدو پنجاه گرام قند دارد. بر علاوه آهن، کلسیم فاسفور، املاح معدنی، چربی، اسید ها وغیره میباشد. یک کیلوگرام انگور 900 کالوری تولید میکند.
زیبائی چهره:
آب انگور را توسط پنبه به چهره خود بزنید، انتظار بکشید خشک شود بعداً در بین آب گرم قدری پودر شیرین بویه انداخته روی خود را به آن بشوئید پوست روی تان لطیف و زیبا میشود.
علاج آماس چشم:
اگر چشمان تان ورم داشته باشد تقریباً 25 گرام برگ خشک تاک انگور را در یک لیتر آب جوش داده توسط جوشانده مذکور چشمان خود را بشوئید.
لبسرین از انگور:
30 گرام انگور 12 گرام موم زرد، 25 گرام مسکه را دریک ظرف شیشه ای انداخته ظرف را بالای ظرف دیگر که آب داشته باشد بگذارید و حرارت دهید تا آب آن کاملاً فرار نماید و به شکل کریم تبدیل شود و برای آنکه پومات لب شما رنگین شود مقدار رنگی که در روغن حل نموده باشید بان افزود نمائید و بعد به عوض لبسرین های پر قیمت خارجی کار بگیرید.
موم روغن انگور و طرز تهیه آن:
برای قشنگی و نرم نگهداشتن روی خود از روغن انگور استفاده کنید.
طـرز تهیه:
50 گرام انگور 100 گرام روغن بادام شیرین 50 گرام موم عسلی را مخلوط نموده حرارت دهید تا بقوام آید و کریم شود، نگهدارید و عندالموقع مانند کریم های خوب از آن استفاده نمائید.
خواص انگور:
انگور ترشی خون را از بین میبرد. یک کیلو انگورمعادل دو کیلو گوشت است چون انگور دافع سموم بدن است ازین حیث یک کیلو انگور معادل یک لیتر شیر است.
به علت داشتن پتاسیم مقوی قلب، به نسبت داشتن آهن و منیزیوم دوای کم خونی و به علت داشتن آهک مانع نرمی استخوان میگردد.
انگور برای چه کسان مفید است؟
برای اشخاص کم خون، اشخاص ضعیف و خسته و اشخاصیکه حرکات شدید بدنی را انجام میدهند، چون پهلوانان ورزشکاران، همچنین برای مسلولین، مریضان جگر، طحال، روماتیزم، نقرس، سنگ گرده، مرض فربهی، فشار خون، اختلالات هاضمه، اکزما، و امراض جلدی خیلی مفید است.
هضم انگور آسان و ارزش غذائی آن مساوی یا شاید بیشتر از ارزش غذائی شیر مادر باشد اگر میخواهید فربه شوید انگور شیرین و اگر میخواهید لاغر شوید انگور ترش (غوره انگور) صرف کنید خاصیت دیگر انگور ترش بجلو انداختن بلوغ و باز نمودن قاعده دختران است.
خوردن زیاد انگور برای زنان حامله خوب نیست.
اگر شخصی را متبلا به دیزانتری (اسهال خونی) می یابید هسته انگور را کوبیده با عسل مخلوط نموده مریض را بخورانید معالجه میشود.
آب انگور برای اسیدیتی معده مفید است، کسانیکه برای علاج این مرض از پلی استفاده میکنند باید بدانند که خوردن پلی مضر است، یک کیلو آب انگور معادل شش گرام پلی است.
انگور سیا (انگور قندهاری) آهن بیشتر دارد برای اشخاص کم خون و زنان بار دارد مفید است.
grpaes-انگور

کسانیکه معده ضعیف دارند از آب انگور استفاده نمایند، چه پوست انگور دیر هضم است.
هرگاه انگور را در روغن زیتون جوش دهید، و از آن برای مالش جلد و روی استفاده نمائید شما را مقبول جلوه میدهد.
اگر جوشانده برگ خشک تاک انگور دو الی سه مرتبه روزانه به جوانی دانه زده شود مفید ثابت میگردد.
اشخاصیکه از چاقی شکایت دارند و خواسته باشند لاغر شوند (60) گرام برگ خشک تاک انگور را در یک لیتر آب جوشانده توسط مقدار عسل شیرین شود یک یک پیاله روز سه مرتبه از آن صرف نمایند نتیجه خوبی خواهند گرفت.
اگر سرما دست و پای شما را خشن و درشت ساخته است 60- 70 گرام برگ خشک تاک انگور را در یک لیتر آب جوش داده و 15 دقیقه دم دهید، سپس دست و پای را در آن گذاشته و مالش دهید تکرار این عمل برای چند روز عارضه را از بین میبرد.
انگور از نعایم خداوندیست در موسم آن بقدر لازم خورده شود.
مینویسند که خوردن مقدار 300- 500 گرام انگور در روز تیزابیت خون را از بین میبرد و باعث درمان کلوسترین (چربی خون) میشود، برعلاوه تخلیه کننده معده و مدر است، در وقت خوردن انگور خسته آنرا بجوید چه عمل هضم را آسان میکند.
شستن انگور:
تاکستان هائیکه دوا پاشی میشود انگور آن سولفات مس را باخود می بردارد ازین رو انگور سمی میشود لذا باید طریق شستن انگور را بدانیم.
در بین مردم ما معمول است که کاسهء را از آب مملو و انگور را در آن غوطه داده در میوه دانی میگذارند به تصور آنها انگور پاک شده، این شستن کافی نیست باید انگور بزیر شیر دهن آب قـرار داده شده و آنقدر آب از بالای آن گذشتانده شود تا سمیت احتمالی آن بکلی از بین برود.
حفاظت انگور:
طبعاً هرکس چنین یک میوه لذیز با ارزش و مفید را دوست دارد. عده مردم آرزو دارند برای سرما آنرا حفاظت کنند.
انگور را در بین قطی ها جای داده و آنقدر بوره اره بالای آن بیندازید تا انگور را پوشانده و در لابلای آن جای بگیرد و دانه ها را از هم جدا نگهدارد. این عمل را در چند طبقه نظر به ظرفیت قطی انجام داده و در بالای آن مقدار دیگری بریزید تا کاملاً پوشانده شود سپس آن را محکم بسته در جای خشک نگهدارید و در موقع خواهش از آن استفاده نمائید.

عسل یا اکسیر زندگی

عسل نه تنها یک غذای مقوی است بلکه معالج بسیار امراض نیز میباشد، یکی از خواص برازنده عسل اینست که هرگز فاسد نمیشود، تأثیر فوق العاده در رشد بدن و اثر مهمی در حیات دارد، شفا دهنده امراض کبدی و ریوی است.


عسل

در موارد زخم معده و زخم اثناعشر بایستی صبح ناشتا یک قاشق شوربا خوری عسل خورده و تا یک ساعت چیز دیگر خورده نشود و بعد از یکماه میتوانید به مقدار آن افزود نمود.

یک قاشق شوربا خوری را در یک گیلاس آب انداخته و جوش داده شود جوشانده مذکور اگر در موارد گلو دردی غرغره شود خیلی مفید ثابت میشود.

درمان سوختگی با عسل:
پنجاه گرام عسل را با پنجاه گرام روغن زیتون مخلوط و به قسم مرحم در موضع سوختگی بکار برید.

در مواقع شدت روماتیزم، نقرس، عرق النسا، پا دردیهای شدید و درد های مفاصل روی یک پارچه مقدار عسل را مالیده بروی پوست در موقع درد بگذارید و در هر دو ساعت عوض گردد و از طرف صبح ناشتا دو قاشق شوربا خوری صرف نمائید. برای رفع سوختگی هیچ چیز مؤثر تر از خوردن عسل مخلوط با سرکه و سیب نیست.

عسل

عسل برای ورزشکارانیکه احساس خستگی میکنند فوق العاده مفید است.

عسل مسکن اعصاب بوده خاصیت یک مسهل ملایم را دارد. اطفالیکه بعوض شیر مادر شیر گاو میخورند اگر در شیر آنها یک قاشق چای خوری عسل افزوده گردد خیلی مفید ثابت میشود.

اطفالیکه شب در بستر ادرار مینمایند قبل از خواب یک قاشق چای خوری به آنها عسل داده شود.

بعضاً در بستر خواب پاها کش میشود (انقباض پیدا میکند) هرگاه یک هفته مرتب روزانه دو قاشق چای خوری عسل مصرف شود ناراحتی برطرف میگردد.

مقدار یک بادام موم عسلی را مدت 15 دقیقه اگر جویده و خارج انداخته شود این عمل چند مرتبه تکرار گردد بندش بینی و ریزش را معالجه میکند.

یک صد گرام عسل سیصد کالوری میدهد، عسل دارای ویتامین های زیاد و مواد مؤثره فراوانی است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط 94/3/12:: 9:37 صبح     |     () نظر