سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش


کامبخش


پرویز کامبخش حدود سه ماه پیش در شهر مزار شریف بازداشت شد

اکنون در محکمه بلخ محکوم به اعدام کردند!

کامبخش مقصرند یا تیکه داران دینی؟

سرزمین ومردم ما با شرایط دشوارو مشقت بار روبرو گشته وهر روز شاید فجایع تازه از جانب کوردلان جاهل میباشیم .

وقتی توجه کامبخش جوان را مقاله زن ستیزانه یی در انترنت جلب میکند میخواهد بداند که این همه زن ستیزی وظلم برزنان کشورش که درتاریخ چنین سابقه نداشته ریشه به باور ها وحکام دینی دارد ویا من درآوردی های تیکه داران دینی هستند که چنین شرایط اسفناک واعمال زشتی را برزنان تحمیل نموده اند؟

کامبخش چستجوگر این حق را دارد که باتعقل در مقابل جهل وخرافات بی ایستد بخصوص در شرایط کنونی که زنان نیمی از بدن جامعه ما فلج اند ودر آتش جاهلان میسوزند !

انسان ها برای زندگی بهتر پویا وهدفمند عمل میکنند تمام موانع هرقدر دشوار باشند از سر راه برمیدارند حرکت تکاملی جوامع بخوبی این حقیقت را نشان میدهند.

حال چند نمونه فجایع را به عنوان مثال ذکر مینمایم تا مرتکبین آنها چه عامی وچه ملا میتوانند به آن پاسخ دهند؟

وقتی آمنه سنگسار میشود مرد متجاوز چرا نشد؟ وقتی به رحیمه سیزده ساله تجاوز دسجمعی شد با متجاوزین چه شد؟

وقتی شکریه بخاطر حفظ ناموس خویش خود را از منزل چهارم انداخت با مسببین آن چه شد؟ وقتی نادیه درآتش سوخت با شوهرش چه شد؟ وقتی درمدت کمتر از سه ماه اخیر تنها در ولایت هرات 150 زن خود را از دست ستم کاران به آتش میکشند با مجرمین این فجایع چه شدند؟ وقتی در زندان پلچرخی به زنان تجاوز ها صورت گرفت چه کردند؟

اینها مشت نمونه خروار اند واخیرآ نازیه بد بخت را از گوش وبینی بریدند ! .

 

 

 

گوش و بینی نازیه قطع شد

تصاویر گویای همه چیز

"ممتاز" باشنده اصلی ولایت "پکتیا" که اخیراً در ولایت "زابل" مسکن گزین شده بود ، پس از تراشیدن موهای همسرش "نازیه" در نخستین روز عید اضحی هر دو گوش و بینی وی را با استفاده از چاقو قطع نمود.

مسولین شفاخانه شهر "قلات" مرکز ولایت زابل در تماس های تلفونی به خبرنگاران گفتند:" نازیه 17 ساله روز چهارشنبه گذشته به شفاخانه آورده شده و فعلاً در حالت بسیار خراب به قرار دارد

گفته می شود آقای ممتاز بعد از انجام این فعل خانمش را با آبجوش سوزانیده و خودش از محل فرار نموده است.

"نازیه"که اشک در چشمهایش به نظر می خورد و به بسیار مشکل صحبت می نمود گفت:" شوهرم به ظن اینکه گویا فعل بد انجام داده ام مرا به این حالت رسانیده است و من به سرش قسم می خورم که چنین کاری را انجام نداده ام .

با استناد از تجارب گذشته آیا برروی آقای ممتاز کسی سیلی خواهد زد هرگز!

 

آقایان محاکم ؛ زن ستیزی وشقاوت تان علیه زنان شاخ دارد یا د م ؟ آیا به این گونه شقاوت ها ودرنده خویی های تان علیه زنان به چه چیز توسل میجویید؟

         از شما به ا صطلاح عالمان دین پرسیده میشوند که چرا علیه زنان چنین کینه دارید از تمامی حقوق محروم ساخته اید به کار نمیگزارید به جز تحقیر ، سنگسار، سوختاندن ،لت وکوب ،خرید وفروش حیوان گونه چیزی دیگری برآنها روا نمیدارید؟

اخیرآ دراخبار آمده که شورای علمای شرق نیز از حکم اعدام کامبخش حمایت نموده اند از شما ملنگان شرق پرسیده میشوند که درمورد ممتازوممتاز ها چرا کور وکر هستید؟

از قومندان عطا والی بلخ پرسیده میشود در مورد محاکمه کامبخش چه نظر دارد میگوید:این کار محکمه است گویا اعدام این جوان برایش اهمیتی ندارد زیرا در مقابل قتل های بیشماری که وی انجام داده اند کامبخش چوچه مرغی هم به حساب نمیاید!   

آقای عطا در سفر اخیر اروپایی خود نزد مولیان امریکایی واروپایی شان تقلا داشتند که سربازان آنها در" حفظ امنیت وناموس داری شان" کم آورده برعلاوه از بیشتر کردن کمک ها از کشور های اسلامی نیز دعوت شوند تا در افغانستان سرباز بفرستند.

گویی در کشورهای اسلامی ایران ،عراق، لبنان ، اندونیزی ... امنیت هستند ولشکرهای آماده دارند تا برای امنیت "حال وعیال عطا" بفرستند !! 

این را بیچاره نمیداند که آن جنایات هولناکی را که عا لی جنابان در طول زندگی سیاسی شان مرتکب شدند ویا در شرف انجام آن هستند اگر تما م لشکر های کفر واسلام عرب وعجم بیایند نیز در دفاع از شما عاجز خواهند ماند .

آقای عطا خبر نگار از شما نپرسید که افغانستان 70 هزار اردو ملی دارند 50 هزار پولیس و40 1 هزار هم قوای مجهز ناتوچرا از امنیت تان عاجز آمده اند وافغانستان در کدام  دوره از این زیادتر قوای مسلح  داشته اند؟

ویا شما فرشته گان جها د برای دفاع خویش چرا به ملت 26 ملیونی تان مراجعه ویا اعتماد نمکنید؟

تفاوت شما با طالبان که روزانه از سر جاده ها اجمل ها غلام حیدر ها وصدها هموطن بیگناه ما را پایین میکشند وسرمیبرند در چیست؟ به نظرم اختلاف تان با برادران طالب تان در سلیقه وکله ها تان نیست فقط اختلاف در شکمبه های تان است که بر سر اموال غنیمتی وچپاولگری شکم یکدیگر را میدرید!!!

از هموطنان میخواهم که دیگر فریب شعار های کاذب ودروغین افراد وگروه های که در لباس های ملنگی ویا پلنگی پنهان میشوند نخورند بیشتر اعمال وکردار آنها را مد نظر داشته باشند به کسانی اعتماد نمایند که عمل وکردار شان همخوانی داشته باشند.

در اخیر شاید طناب اعدام کامبخش درهم پیچیده باشند ودر صورت اشاره یی اربابان تان شاید  گلوی این جوان ناشاد را خفه نمایید وبه جنایت های تان یکی افزوده شوند درنتیجه عمر نامیمون تان را کوتاه ترخواهید نمود اما مطمئن باشید که جلو پیشرفت وآزادی انسان را که لازمه زندگی آنهاست  هرگز گرفته نمیتوانید چنانچه مجریان تفتیش عقاید در اروپا نیز  نتوانست با به آتش انداختن گالیله وجوردانو جلو اندیشه های جاویدان وبرحق آنها رابگیرند زیرا جوردانو زمانی که در آتش میسوخت چنین گفته بود: اگر مرا صد بار در آتش تعصب وجهل تان بسوزانید بازهم زمین به گرد آفتاب میچرخد!

 آیا به این فکر هم هستید که اگر این ملت مجبور شود ویا از همه مهمتر آگاه ساخته شوند با بیل وکلند وچوب وسنگ به جان تان بپا خیزند آنگاه کالبدهای بیروح  تان بر شاخ کدام درختان آویزان خواهند بود!؟

با قطعه شعر که برادر کامبخش بخاطر روح اسیر برادرش سروده این مقاله را پایان میبخشم .    

هدا به کامبخش عزیز که فریادش راهیست بسوی آواهای گمشده! سرودی برای تو!

سرودی از یعقوب ابراهیمی برادر پرویز کامبخش برای پرویز

شنبه 26 ژانویه 2008

کفشهایت را بپا کن

چابک!

موها را باز

آنکه میگفتی، با بطری شراب ارغوانی در راهست

آه نازنین!

چقدر بر سکوی جشنواره ی دربدری

نشستیم و کف زدند

دیگران گفتند تمام شد 

اگرچه هنوز شبنامه ی آرزوهامان به آفتاب رشک میکند

اما تو آنقدر بلندی

که ستاره گان

در کفشهای وصله شده ات میرقصند

آه نازنین!

ما نه بودا وار به نیروانا

و نه همچون مسیح به آسمان میرویم

که همین جا! 

بطری شراب ارغوانی در بغل

همه باهم

" سرود بین المللی" می خوانیم

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط 86/11/10:: 10:28 عصر     |     () نظر

‌2008، سال تولد ابرقدرتی جدید

" در حالی که بیشتر کشورهای جهان در افت و رکود اقتصادی سیر می‌کنند، جدیدترین ابرقدرت اقتصادی جهان در حال قدم گذاشتن در عرصه‌ی تجارت جهانی است. چین برنامه‌ریزی کرده است تا سال ‌2008 سال معرفی این کشور به عنوان غول اقتصادی جهان باشد. چین قصد دارد با قدرت نمایی‌های اقتصادی در بازار جهانی، میزان <> بی‌سابقه مصرف داخلی و هم چنین ‌20 میلیارد پوند درآمد حاصله از برگزاری رقابت‌های المپیک در این کشور، به این مهم نائل شود ."

به گزارش ایسنا روزنامه‌ی ایندیپندنت در گزارشی نوشته است: "چین، پرجمعیت‌ترین کشور جهان، ‌12 ماه آینده را توسط حزب حاکمی که توانسته در طول سه دهه اخیر این کشور را از یکی از فقیر‌ترین کشورهای قرن بیستم به سومین قدرت اقتصادی دنیا تبدیل کند، آغاز خواهد کرد. حزب حاکم چین به منزله موتور رشد اقتصادی این کشور است .

چین هم‌چنین پیش بینی کرده است در بازهای المپیک که در ماه آگوست ‌2008 برگزار می‌شود بیشترین تعداد مدال را کسب کند. دولت چین برای <>
برگزاری این مسابقات اهمیت ویژه‌ای قائل است
."

این گزارش می‌افزاید: "هم‌زمان با قدرتمند‌تر شدن دولت چین و افزایش تاثیرگذاری‌های خارجی این کشور، بسیاری نگران برگزاری رقابت‌های المپیک در این کشور هستند البته سال ‌2008 سال موش است، در فرهنگ عامه چین موش حیوانی است که نماد حفاظت از پیشرفت و رونق است.

انگلیس کشوری خواهد بود که در آینده‌ای نزدیک قدرت حیرت انگیز این ابرقدرت نوظهور را به طور کامل احساس خواهد کرد. بانک‌های دولتی چین حدود ‌33/1 تریلیون دلار (‌670 میلیارد پوند) از ذخایر ارزی خود را در بازارهای اقتصادی لندن سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

چین تصمیم گرفته است که انگلیس بعد از هنگ کنگ <>
دومین مقصد برای پذیرش مبالغ هنگفت سرمایه‌گذاری باشد.

انگلیس تا به حال اعلام کرده است که پذیرای سرمایه‌گذاری‌های چین تا سقف ‌45 میلیارد پوند است."

روزنامه‌ی انگلیسی ایندیپندنت افزوده است: "در محافل اقتصادی صحبت از این است که به زودی بر چسب ساخت چین (Made in China) بر روی اجناس به جمله به سفارش چین (Own by China) تبدیل شود. البته بعضی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از نگرانی‌هایی در مورد واگذاری دارایی‌های هنگفت در اختیار سازمان‌های کشوری است که بخش‌های اقتصادی آن از رشد قابل توجهی برخوردار نبوده‌اند <>
.

هم زمان با تلاش‌های دولت چین به منظور بهره‌وری از اقتصاد شکوفای این کشور در راستای افزایش نرخ ارز و کاهش شکاف‌های تجاری و بحبوحه‌ فشارهای وارده از سوی واشنگتن و بروکسل، مازاد تجاری چین با دیگر کشورهای دنیا از ‌130 میلیارد پوند در سال ‌2007 به ‌145 میلیارد پوند در سال ‌2008 افزایش خواهد یافت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط 86/10/30:: 10:58 صبح     |     () نظر

استفان پری، رییس یکی از شبکه‌های تجاری چینی انگلیسی می‌گوید: چین علیرغم نیازهای خود به منابع طبیعی بسیار زودتر از زمانی که خود پیش بینی می‌کرد توانست خود را به عنوان یکی از بازیگران بین‌المللی مطرح نماید. اما گمان نمی‌کنم چین قصد داشته باشد با ابرقدرتی مثل آمریکا رقابت کند. البته همانطوری که چین خواستار سرمایه‌گذاری‌های خارجی است در این مرحله از دوران <>
پیشرفت خود برای غرب اهمیت ویژه‌ای قائل است. من معتقدم چین بیشتر به دنبال پیشرفت آسیایی قدرتمند است که در آن چین با میزان بالای مصرف یکی از نیرومند‌ترین بازیگرهاست ."

در این گزارش آمده است: "در حالی که برخی افراد انگیزه‌ها و طرح‌های چین را مورد سوال قرار می‌دهند، بسیار واضح و پرروشن است که چین تبدیل به کشوری صاحب قدرت شده است. در سال گذشته این کشور به عنوان بزرگترین گرداننده‌ی تقاضای اقتصادی در جهان از آمریکا پیشی گرفت. هم چنین قویا پیش بینی می‌شود چین بتواند در سال جاری میلادی جایگاه آلمان را که سومین قدرت اقتصادی جهان است تصاحب کند.

<> از زماین که دنگ ژیائوپنگ به عنوان نخست وزیر چین از سال ‌1978 تغییر و تحولات اقتصادی را در این کشور بنیاد نهاد، تقریبا تمام موفقیت‌های چین مدیون تولید کالا و هم چنین صادرات آن به کشورهای خارجی بوده است. کشور چین دارای طبقه متوسطی از شهروندان است که انتظار می‌رود اشتهای سیری ناپذیر آنها برای کالاهای مصرفی در راستای تحکیم اقدامات اقتصادی قرار گیرد.

یکی از تحلیلگران اقتصادی انگلیس در لندن می‌گوید : در حال حاضر چینی‌ها به مارک اجناس و کیفیت آنها بسیار توجه می‌کنند. زمانی غرب استفاده از بسیاری از اجناس را در انحصار خود قرار داده بود اما اکنون این اجناس در دسترسی چینی‌هاست.

به عقیده بسیاری از کارشناسان مصرف چشمگیر و وارد <>
شدن مبالغ هنگفت سرمایه‌ای شانگهای در بازارهای تجاری لندن که انتظار می‌رود به سرعت مورد توجه آمریکا قرار گیرد، نشانه تمایل شدید چین برای مطرح شدن به عنوان یکی از تاثیرگذاران سیاسی و فرهنگی جهان است.

در حال حاضر پیش نیاز هر راه‌حل برای مشکلات اساسی جهان نظیر گرم شدن هوای زمین، مساله دارفور و قضیه کره‌ی شمالی، نظرات و تمایلات پکن است.

در سال جدید چینی‌ها که از تاریخ ‌7 فوریه (‌18 بهمن) آغاز می‌شود بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی چین که با تکاید بر تجلیل هنرمندان معاصر است در انگلیس برگزار خواهد شد."

<> در انتهای این گزارش آمده است: "برخی هم معتقدند هم‌زمان با جشن پیروزی چینی‌ها برای وارد شدنشان به عرصه‌ی جهانی سال ‌2008 پتانسیل تبدیل شدن به یک سال پر از شکست را برای چین نیز دارد.

پایتخت چین امسال پذیرای ‌31 هزار خبرنگار برای پوشش بازیهای المپیک از سرتاسر جهان است و هر نشانه‌ی اعتراض و هم چنین تلاش‌های خشونت آمیز برای سرکوبی مخالفت‌ها می‌تواند فاجعه آمیز باشد.

اخیرا در آمریکا مساله سیاست حمایت از صنایع داخلی و نظام حمایتی مطرح شده است و طرح این مساله در سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و فشار آوردن بر کاندیداهای دموکرات و جمهوری خواه برای اتخاذ موضعی قدرتمند در برابر <>
چین از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد
.

دکتر کری براون، یکی از متخصصان امور بین‌المللی می‌گوید: دلایلی محکم مبنی بر وجود نگرانی در سال ‌2008 برای چین وجود دارد؛ جهانیان در زمان برگزاری بازی‌های المپیک چین را کاملا تحت نظر خواهند داشت و تنها یک حرکت خشونت آمیز در چین می‌تواند داستان برگزاری رقابت‌های المپیک را به مساله سرکوبی تغییر شکل دهد."


<>

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط 86/10/30:: 10:29 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >